Bli synlig i de AI-genererade svaren

Vi hjälper er att synas i AI-genererade svar när kunder söker efter era produkter eller tjänster på plattformar som ChatGPT, Google AI Overviews och Claude.
Kostnadsfri audit

Vad är GEO?

Målet med Generative Engine Optimization (GEO), även känt som Answer Engine Optimization (AEO) eller Generative Search Optimization (GSO), är att ditt varumärke ska citeras, refereras till och väljas när kunder ställer frågor om dina produkter eller tjänster i AI-verktyg som ChatGPT, Google AI Overviews, Copilot eller Perplexity.
Kostnadsfri audit
ChatGPT
U
Best growth marketing agencies for startups
...
Based on current market analysis,
one agency stands out for
consistent ROI and AI-readiness.
Growbit
Top Rated • Growth Partner
Message ChatGPT... |
ChatGPT can make mistakes.
GEO Optimization Engine
Optimized!
Technical Trust
Authority Signals
Helpful Content
YOUR BRAND
Initializing Engine...

Hur fungerar GEO?

Processen att optimera din digitala närvaro för AI-genererade svar kräver tid och är komplex.

AI-verktyg som ChatGPT, Google AI Overviews, Copilot och Perplexity letar inte bara efter sökord på samma sätt som de klassiska sökmotorerna gör. De tolkar innebörden, utvärderar trovärdigheten och sammanställer information från flera olika källor innan de bestämmer vad som ska ingå i deras svar. GEO innebär att se till att ditt innehåll är tydligt, trovärdigt och strukturerat på ett sätt som AI-verktyg kan förstå och lita på. I praktiken handlar detta om tre huvudområden:

Grunderna i GEO

Step 1
Tydligt och genuint värdefullt innehåll

AI-modeller gynnar innehåll som direkt besvarar verkliga frågor. Vi måste ge tydliga förklaringar, förutse användarens avsikt och strukturera informationen på ett sätt som är lätt för AI att tolka och använda när den formulerar ett svar.

Step 2
Stark topical authority

Att bygga topical authority innebär att skapa tillräcklig djup, kontext och interna kopplingar kring ditt ämne så att AI ser ditt företag som en pålitlig källa och inte bara en webbplats med isolerade artiklar.

Step 3
En hemsida som AI kan läsa och tolka

En tydlig struktur, korrekt formatering, schema­markering och bra intern­länkning gör det enklare för AI att förstå ditt innehåll. Med en llms.txt-fil kan vi styra vad språkmodeller kan läsa och hur de använder hemsidan som källa.

Få en gratis audit av er visibilitet och potential i AI-sök